woensdag 8 februari 2012

Fashionable De Kou In!

Hay!


Zoals iedereen wel weet is de kou toch nog ingeslagen in Nederland, voor mij betekende dit: mode crisis! Ik had helemaal niet echt kleren voor dit weer, althans geen leuke kleren waar je een leuke combinatie mee kan maken ofzo. Want zeg nou eerlijk, wie voelt zich geen wandelende ijsbeer? Ik heb het dan ook wel extreem snel koud hoor maarja, ik ga vertellen hoe je er toch nog een beetje stylish bij kunt lopen in de kou! 






De FAKE (!) bontjas


De bontjas: love it or hate it! In mijn geval is het meer: I love it maar durf je het of durf je het niet? Ik durf dus niet echt.. In ieder geval is een bontjas natuurlijk super lekker warm.


Hoe te combineren?



  • Als broek zou ik in ieder geval voor een strakke broek kiezen, een skinny dus. Een legging is ook goed maar wel koud! 
  • Het ligt er aan welke kleur bont de jas is, maar kies in ieder geval voor onopvallende winteraccessoires (muts, handschoenen etc). Bijvoorbeeld effen zwarte handschoentjes, een matchend bontmutsje kan ook leuk zijn
  • Als je ook nog een sjaal bij de jas wilt dragen kies dan ook een onopvallende, katoenen sjaal, bont vind ik mis-matchend.
  • Een paar leuke enkellaarsjes staan mooi bij een opvallende bontjas. Kies in ieder geval geen Uggs! 
Voor een leuke, niet-dure bontjas kun je een kijkje nemen bij de Primark. 



De 'kabel' trui 

Naar mijn idee bestaan ze al járen: de gebreide truien met een kabelmotiefje. Zo'n wollige sjaal is niet alleen lekker warm maar ook helemaal in! 

Hoe te combineren?

  • Draag onder de trui een wat langer shirt met een andere kleur, bijvoorbeeld een grijze kabeltrui met een lichtblauw langer shirt onder de trui. Het is ook leuk om de mouwen dan wat op te stropen zodat je het lichtblauw daar ook ziet.

  • Als broek zou ik voor een skinny of legging kiezen maar een broek met wijde pijpen zou ook niet mistaan, heel erg 70's! 

  • Een hoog rokje staat ook leuk, zorg er wel voor dat je trui dan over het rokje hangt en je 'm er niet instopt zoals dat bij blousjes altijd leuk staat. Bij een trui geeft dat een heel raar resultaat. 

  • Draag geen kettingen bij zo'n trui, wat wel leuk is zijn grote armbanden en eye-catching ringen die het geheel net wat meer afmaken. 
Ik heb al vaak kabeltruien bij de H&M en C&A gespot, maar over het algemeen zijn deze in elke goede kledingzaak wel te vinden in het winterseizoen.






De XL sjaal

Ik vind ze superleuk: De XL (wollen) sjalen! Superwarm en zo'n sjaal kan je outfit helemaal afmaken.

Hoe te combineren? 

  • Hoe niet?! Voorbeeld: Zwarte skinny, zwart lang shirt en schoenen naar keuze: Je doet zo'n XL sjaal om en je hebt een saaie outfit gelijk veel spannender gemaakt! Nog wat XL armbanden en klaar!
XL sjalen zijn te koop bij H&M, Primark of online. Als je nergens zo'n extra grote sjaal kunt vinden kun je er ook voor kiezen om 2 dezelfde sjalen te dragen.



Beenwarmers

Misschien geven beenwarmers je een ballerina gevoel/idee, maar niets is minder waar! Beenwarmers kunnen je outfit juist heel stoer maken, wel van die grofgebreide in ieder geval. 

Hoe te combineren?

  • Met een simpel, zwart enkellaarsje staan ze het leukst.
  • Een strakke broek of legging is natuurlijk een must! Het staat natuurlijk vreselijk als je broek zo vervrommeld in de beenwarmer zit verstopt.
Beenwarmers zijn ook bijna overal te vinden, kijk bij H&M of V&D en je zult slagen. 

Hoofdband

Zelf heb ik de volgensmij behoorlijk bekende Primark-hoofdband, de gebreide met het bloemetje. Hoofdbanden zijn net ietsje haar-vriendelijker dan warme mutsen (waar je ook best snel vet haar van kunt krijgen) en ik vind ze ook gewoon leuk. 

Ze zijn te koop bij de Primark. Je hebt ze ook bij de H&M gehad maar ik weet niet of ze ze daar nog steeds verkopen. Als je gewoon een hoofdband zonder bloemetje wilt zijn die ook in de meeste kledingwinkels te koop.




XOXO

2 opmerkingen: